Superman Returns

Director: Bryan Singer
Genre: Action/Fantasy/Sci-Fi
Starring: Brandon Routh (Clark Kent/Superman), Kate Bosworth (Lois Lane) & Kevin Spacey (Lex Luthor)
Plot: Superman was back from hiatus just to found out his sweetheart already got a family, Lex was out from the penitentiary & he got whole lotta burden on earth to carry.


Superman Returns (“Superman V”)
Rating:

Damn, you gotta be sharp to remember back the old part 4 in order to give you a bit of idea of what & how that part & this part was connected! So do your homework folks! Watch part 4! Just a quick flashback;

Superman IV: The Quest for Peace (1987)
Superman III: Superman vs. Superman (1983)
Superman II (1980)
Superman: The Movie (1978)

Take 2006 minus 1987, so you got 19 years…yes 19 years to remember part 4 & remember how the hell Superman gone hiatus for 19 years. 🙂 So, cut the crap. So the man of steel is back, Lex is out from jail, Lois got married (and became Lois White-Lane?) & ‘have’ kids. Superman only learnt that at the end, the kid was actually his & is not Cyclops’. :))

As always from the first till the fifth series, Lex has always been the main antagonist. His antagonism was so severe that he will do anything & everything to bring the man of steel down, even until this day – 19 years later (LOL). If you are a true fan of the 80’s, the plot is simple enough for you to guess.

So, Lex abducted Lois & son, held hostage in a yacht where his ‘rock planting’ starts to grow. Superman came to the rescue, eventually destroyed ‘Lexland’ for good. Lex & his girl was then exiled to a nice sandy beach just like Miami devouring their dog as a final means of survival. (Cool).

Should they send in Sonny & Ricardo in to arrest Lex since this big time crook made a getaway from Superman & stranded at their Miami beach? Haha.

It is still a reasonable entertainment after all.